090 - 14 92 30

Vardagar 11.00 - 14.00

0 Produkter 

Totalt 0 kr

Köp- och leveransvillkor

Snabbinfo


  NÖJD KUND GARANTI med 30-dagars ÖPPET KÖP & BYTESRÄTT.

  Beställningar som görs innan 14,00 skickas samma dag med PostNord. (vardagar)

  Fri frakt vid beställning över 500 kr. Annars endast 29kr i frakt.

  Kortbetalning eller Direktbetalning 0 kr.

  Faktura med 14 dagars kredit 0 kr.

  Kundtjänst per telefon, vardagar 11.00 till 14.00. Tel 090-14 92 30


Priser


Moms ingår i priset med f.n. 25%.



Betalningsalternativ


- Kortbetalning
Kostnad: 0 kr. Du betalar med ditt Mastercard, Visa eller American Express via Klarna, 100% säkert. All information är krypterad med SSL - 128 bit. Pengarna reserveras på Ditt konto och dras vanligen inom 24 timmar från Du lagt Din beställning. Alla transaktioner genomförs enligt den nya säkerhetsstandarden 3D-Secure.
- Faktura
Kostnad: 0 kr. Betala 14 dagar i efterskott! Detta betalsätt fungerar endast för kunder inom Sverige.

 

Leveranstid


Vi GARANTERAR att beställningar som görs innan klockan 14.00 på vardagar skickas samma vardag. Leveranstiden är normalt 1 till 3 vardagar inom Sverige med PostNord. Om Ni anger Ert mobilnummer vid beställning så får Ni dessutom en SMS-avisering av Ert paket så fort det kommit fram. Om Ni inte vill ange Ert mobilnummer så tar det minst en dag extra för Posten att avisera paketet via brev.

 

Leveranssätt


Vi skickar beställningar som spårbart Varubrev eller MyPack med PostNord, i vissa undantagsfall även som spårbart paket med DHL. Vi tar inte ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar beroende på fraktföretaget.



Frakt


Alla brev/paket skickas med PostNord och frakten är gratis vid ordervärde över 500 kr. Annars endast 29 kr i frakt.

 

Ej uthämtade paket


Har du beställt och inte hämtar ut din försändelse innan den går i retur till oss så fakturerar vi dig 350 kr. Det motsvarar våra omkostnader för hantering av varorna. (paket ligger i ca14 dgr)

 

Bytesrätt


Om Ni ångrat Ert köp och bara vill byta er vara. Ni har full bytesrätt i 30 dagar från att Ni har mottagit varorna, förutsatt att dem returneras i originalskick. Givetvis får man prova varan. Vid byte står Ni för transportrisken och frakten. Vid byte av varor anger Ni ordernummer, namn samt vad Ni vill byta till. Vi bjuder på frakten av den nya varan från oss till Er. Om den vara Ni vill byta till är dyrare eller billigare så korrigerar vi detta i samband med bytet.


ANGE ALLTID ERT ORDERNUMMER VID BYTE

 

Retur & Ångerrätt


Om Ni ångrat Ert köp och vill returnera delar av eller hela Er beställning. Ni har full ångerrätt i 30 dagar från att Ni har mottagit varorna, förutsatt att dem returneras i originalskick.  Man får givetvis prova varorna. Vid retur står Ni för transportrisken och frakten. VI HAR INTE FRIA RETURER - Kostnaden för returfrakt till oss betalar man själv! Vid retur av varor anger Ni ordernummer samt namn. Återbetalning korrigeras när vi får returen av Er. Vid retur av delar av Er order återbetalar vi varukostnaderna. Vid retur av hela Er order återbetalar vi  varukostnaderna och eventuella fraktkostnader som Ni har betalt hos oss, för närvarande 29kr om man har handlat för minder än 500kr, om man har handlat för mer än 500kr är frakten gratis från oss till dig. Det är viktigt att varorna returneras innan fakturan förfaller. Vi följer Konsumentverkets rekommendationer se: Konsumentverket.se


ANGE ALLTID ERT ORDERNUMMER VID RETUR

 

Reklamation


Vid reklamation, trasig vara.  Det är alltid garanti på de produkter du köper. Garantin gäller dock inte vid förslitningsskador. Skulle du inte vara nöjd med en produkt så är det bara att höra av dig till oss via mail eller telefon. Vi gillar nöjda kunder och försöker alltid att lösa en reklamation på bästa, snabbaste och smidigaste sätt för dig. Oftast kan vi själva göra bedömningen av varan och ge Er ett snabbt besked, men i vissa fall kräver tillverkaren av varan att få se den och göra bedömningen själv. Då kan det ta upp till 2 veckor för att få ett besked från tillverkaren. Vi strävar som sagt alltid efter att hitta en så smidig och snabb lösning som möjligt så att du som kund skall känna dig nöjd när du har handlat hos oss på Blingit.

 
ANGE ALLTID ERT ORDERNUMMER VID REKLAMATION

 

Skador på paket


Upptäcker du skador på paketet skall du omedelbart anmäla detta till postkontoret eller annan transportör och göra en skadeanmälan. Hämta inte ut ett skadat paket! Upptäcker du inte skadan förrän du öppnat paketet, och skadan är av den art att den kan hänföras till postens eller transportföretagets hantering, skall du kontakta dem och göra en skadeanmälan. Om eventuell tvist med posten ellertransportföretaget inte kan lösas, tar du kontakt med oss.

 

Returadress


Blingit.se
Axel Enströmsväg 10 - Hus 3
913 31 Holmsund
090-14 92 30 - Vardagar 11,00-14,00

Ni väljer själv det enklaste och bästa sättet Ni vill skickar returen på. Välj det frakbolag som passar Er själva bäst.

TÄNK PÅ ATT ALLA BYTEN, RETURER OCH REKLAMATIONER BÖR RETURNERAS I EN KARTONG, EJ I BREV DÅ POSTENS HANTERING INTE ÄR SÅ VARSAM. DET ÄR STOR RISK ATT VARORNA GÅR SÖNDER OM DOM RETURNERAS I ETT BREV

 

Tips


Det går utmärkt att återanvända embalaget varorna kom i. Tänk bara på att ta bort gamla adresslappar. Ni väljer själv det enklaste och billigaste sättet att returnera varorna till oss på, man kan givetvis skicka tillbaka returen med vanliga frimärken men tänk på att Ni står för transportrisken och att det då inte finns något spårningsnummer på paketet.

 

Personuppgiftslagen


Dina personuppgifter hanteras i enlighet med gällande bestämmelser i personuppgiftslagen (PUL).

 

 

Blingit.se © • Privacy Policy • Terms of Use

Din epostadress

Produkter
Varumärken
Övrigt