• 070-584 92 30
  • Vardagar 09.00 - 14.00
Beställ idag så skickar vi imorgon

Fri frakt över 500 kr
Snabb leverans 1-3 vardagar

Köp- och leveransvillkor

Snabbinfo

Nöjd kund garanti!

Fri frakt vid beställning över 500 kr. Annars endast 39kr i frakt.

Beställningar som görs innan 14,00 skickas samma dag med PostNord eller DHL. (vardagar)

Gratis Faktura med 30 dagars kredit.

30 dagars öppet köp och bytesrätt.

Kundtjänst per telefon, vardagar 09.00 till 14.00. Tel 070-584 92 30

 

Priser

Moms ingår i priset med f.n. 25%.

Betalningsalternativ

Kortbetalning

Kostnad: 0 kr. Du betalar med ditt Mastercard, Visa eller American Express via Klarna, 100% säkert. All information är krypterad med SSL - 128 bit. Pengarna reserveras på Ditt konto och dras vanligen inom 24 timmar från Du lagt Din beställning. Alla transaktioner genomförs enligt den nya säkerhetsstandarden 3D-Secure.

Faktura

Kostnad: 0 kr. Betala 30 dagar i efterskott! Detta betalsätt fungerar endast för kunder inom Sverige.

Leveranstid

Vi GARANTERAR att beställningar som görs innan klockan 14.00 på vardagar skickas samma vardag. Leveranstiden är normalt 1 till 2 vardagar inom Sverige med PostNord. Om Ni anger Ert mobilnummer vid beställning så får Ni dessutom en SMS-avisering av Ert paket så fort det kommit fram. Om Ni inte vill ange Ert mobilnummer så tar det minst en dag extra för Posten att avisera paketet via brev.

Leveranssätt

Vi skickar beställningar som spårbart Varubrev eller MyPack med PostNord, i vissa undantagsfall även som spårbart paket med DHL. Vi tar inte ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar beroende på fraktföretaget.

Frakt

Frakten är gratis vid ordervärde över 500 kr. Annars endast 39 kr i frakt.

Extra frakt

I vår kassa finns möjlighet att köpa till DHL Service Point eller PostNord Mypack för 99kr. Väljer du någon av dessa tilläggstjänster så återbetalas inte fraktkostnaden på 99kr vid eventuell retur. 

Presentinslagning

Det finns möjlighet att köpa till presentinslagning för 29kr per vara. Om du väljer att returnera en vara som varit inslagen som present så återbetalas inte dessa 29kr vid eventuell retur. 

Ej uthämtade paket

Har du beställt och inte hämtar ut din försändelse innan den går i retur till oss så fakturerar vi dig 149kr. Det motsvarar våra omkostnader för hantering av varorna. (paket ligger i ca14 dgr)

Bytesrätt

Om Ni ångrat Ert köp och bara vill byta er vara. Ni har full bytesrätt i 30 dagar från att Ni har mottagit varorna, förutsatt att dem returneras i originalskick. Givetvis får man prova varan så länge förpackningen inte är plomberad så som exepmelvis Blomdahls örhängen. Vid byte står Ni för transportrisken och frakten. Vid byte av varor anger Ni ordernummer, namn samt vad Ni vill byta till. Vi bjuder på frakten av den nya varan från oss till Er. Om den vara Ni vill byta till är dyrare eller billigare så korrigerar vi detta i samband med bytet.

Retur & Ångerrätt

Om Ni ångrat Ert köp och vill returnera delar av eller hela Er beställning. Ni har full ångerrätt i 30 dagar från att Ni har mottagit varorna, förutsatt att dem returneras i originalskick.  Man får givetvis prova varorna. Vid retur står Ni för transportrisken och frakten. Kostnaden för returfrakt till oss betalar man själv! Vid retur av varor anger Ni ordernummer samt namn. Återbetalning korrigeras när vi får returen av Er. Vid retur av delar av Er order återbetalar vi varukostnaderna. Vid retur av hela Er order återbetalar vi  varukostnaderna och eventuella fraktkostnader som Ni har betalt hos oss, för närvarande 39kr om man har handlat för minder än 500kr, om man har handlat för mer än 500kr är frakten gratis från oss till dig. Det är viktigt att varorna returneras innan fakturan förfaller. Vi följer Konsumentverkets rekommendationer se: Konsumentverket.se

Reklamation

Vid reklamation, trasig vara.  Det är alltid garanti på de produkter du köper. Garantin gäller dock inte vid förslitningsskador. Skulle du inte vara nöjd med en produkt så är det bara att höra av dig till oss via mail eller telefon. Vi gillar nöjda kunder och försöker alltid att lösa en reklamation på bästa, snabbaste och smidigaste sätt för dig. Oftast kan vi själva göra bedömningen av varan och ge Er ett snabbt besked, men i vissa fall kräver tillverkaren av varan att få se den och göra bedömningen själv. Då kan det ta upp till 2 veckor för att få ett besked från tillverkaren. Vi strävar som sagt alltid efter att hitta en så smidig och snabb lösning som möjligt så att du som kund skall känna dig nöjd när du har handlat hos oss på Blingit.

Skador på paket

Upptäcker du skador på paketet skall du omedelbart anmäla detta till postkontoret eller annan transportör och göra en skadeanmälan. Hämta inte ut ett skadat paket! Upptäcker du inte skadan förrän du öppnat paketet, och skadan är av den art att den kan hänföras till postens eller transportföretagets hantering, skall du kontakta dem och göra en skadeanmälan. Om eventuell tvist med posten ellertransportföretaget inte kan lösas, tar du kontakt med oss.

 

Returadress

Blingit.se

Bruksgatan 15

263 39 Höganäs

070-584 92 30 - Vardagar 09,00-14,00

Ni väljer själv det enklaste och bästa sättet Ni vill skickar returen på. Välj det frakbolag som passar Er själva bäst.

 

Tips

Det går utmärkt att återanvända embalaget varorna kom i. Tänk bara på att ta bort gamla adresslappar. Ni väljer själv det enklaste och billigaste sättet att returnera varorna till oss på, man kan givetvis skicka tillbaka returen med vanliga frimärken men tänk på att Ni står för transportrisken och att det då inte finns något spårningsnummer på paketet.

Personuppgiftslagen

Dina personuppgifter hanteras i enlighet med gällande bestämmelser i GDPR.

Drift & produktion: Wikinggruppen

Produkten har blivit tillagd i varukorgen