090 - 14 92 30

Vardagar 11.00 - 14.00

0 Produkter 

Totalt 0 kr

Byte, retur eller reklamation

 
Snabbinfo

 Vi har 30 dagars öppet köp & bytesrätt!

 Ange alltid Ert ordernummer vid retur, byte eller reklamation.

 Vi uppskattar om Ni skickar tillbaka returen eller bytet i en kartong och inte i ett brev.

Enligt våra köpvillkor så står Ni själva för returfrakten vid byte & retur.

 Vi gillar nöjda kunder och gör vårt yttersta för att lösa alla frågor så smidigt som möjligt för Er.

 

Returadress


Blingit.se
Axel Enströmsväg 10 - Hus 3
913 31 Holmsund
Telefon; 090-14 92 30 - Vardagar 11,00 - 14,00

Ni väljer själv det enklaste och bästa sättet Ni vill skickar returen på. Välj det frakbolag som passar Er själva bäst.

 

Snabb info


Enligt våra köpvillkor så står Ni själva för returfrakten till oss vid byte eller retur, därför finns det inga färdiga retursedlar i Er försändelse. Nedan kan Ni läsa mer om returer, byten och reklamationer.

 

Tips


Det går utmärkt att återanvända embalaget varorna kom i. Tänk bara på att ta bort gamla adresslappar. Ni väljer själv det enklaste och billigaste sättet att returnera varorna till oss på, man kan givetvis skicka tillbaka returen med vanliga frimärken men tänk på att Ni står för transportrisken och att det då inte finns något spårningsnummer på paketet.

 

Bytesrätt


Om Ni ångrat Ert köp och bara vill byta er vara.

Ni har full bytesrätt i 30 dagar från att Ni har mottagit varorna, förutsatt dem returneras i originalskick. Man får givetvis prova varorna. Vid byte står Ni för transportrisken och frakten. Vid byte av varor anger Ni ordernummer, namn samt vad Ni vill byta till. Vi bjuder på frakten av den nya varan från oss till Er. Om den vara Ni vill byta till är dyrare eller billigare så korrigerar vi detta i samband med bytet. 

 

Retur & Ångerrätt


Om Ni ångrat Ert köp och vill returnera delar av eller hela Er beställning.

Ni har full ångerrätt i 30 dagar från att Ni har mottagit varorna, förutsatt att dem returneras i originalskick. Man får givetvis prova varorna. Vid retur står Ni för transportrisken och frakten.Vid retur av varor anger Ni ordernummer samt namn. Återbetalning korrigeras när vi får returen av Er. Vid retur av delar eller hela Er order återbetalar vi varukostnaderna. Vi följer Konsumentverkets rekommendationer.

 

Reklamation


Vid reklamation, trasig vara.

Det är alltid garanti på de produkter du köper. Garantin gäller dock inte vid förslitningsskador. Skulle du inte vara nöjd med en produkt så är det bara att höra av dig till oss via mail eller telefonVi gillar nöjda kunder och försöker alltid att lösa en reklamation på bästa, snabbaste och smidigaste sätt för dig. Oftast kan vi själva göra bedömningen av varan och ge Er ett snabbt besked, men i vissa fall kräver tillverkaren av varan att få se den och göra bedömningen själv. Då kan det ta upp till 2 veckor för att få ett besked från tillverkaren. Vi strävar som sagt alltid efter att hitta en så smidig och snabb lösning som möjligt så att du som kund skall känna dig nöjd när du har handlat hos oss på Blingit.

 

Skador på paket


Upptäcker du skador på paketet skall du omedelbart anmäla detta till postkontoret eller annan transportör och göra en skadeanmälan. Hämta inte ut ett skadat paket! Upptäcker du inte skadan förrän du öppnat paketet, och skadan är av den art att den kan hänföras till postens eller transportföretagets hantering, skall du kontakta dem och göra en skadeanmälan. Om eventuell tvist med posten eller transportföretaget inte kan lösas, tar du kontakt med oss.

 

 

Din epostadress

Produkter
Varumärken
Övrigt